ဒီတပတ္
ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းအစီအစဥ္မွာ ႏွစ္သစ္ကူးမွာေတာ့
ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးႏွစ္ခ်ဳပ္ သံုးသပ္ခ်က္ အထူးအစီအစဥ္မွာ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း NLD
အစိုးရ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးနဲ႔
လံုၿခံဳေရးစတဲ့ နယ္ပယ္အသီးသီးက ျဖစ္ထြန္းမႈေတြကို VOA ရဲ ႔ ႏွစ္ခ်ဳပ္
ႏိုင္ငံေရးစကားဝိုင္းမွာ ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္း၊ ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္နဲ႔
ဦးခိုင္ေမာင္ရီတို႔နဲ႔အတူ ေဒၚခင္စိုးဝင္း က သံုးသပ္ေဆြးေႏြးထားပါတယ္။
ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ ၂၀၁၆
ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ျဖစ္ထြန္္းခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊
ဥပေဒေရးရာ၊ လံုၿခံဳေရးစတာေတြကို ျပန္ၿပီးေတာ့ သံုးသပ္ေဆြးေႏြးၾကမယ္လို႔
စီစဥ္ထားပါတယ္။ ဒီေန႔ ေဆြးေႏြးပြဲကို ဖိတ္ေခၚထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့
ႏိုင္ငံေရးအကဲခတ္ပုဂၢိဳလ္ ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္း၊ သတင္းစာဆရာ ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္နဲ႔
လႊတ္ေတာ္ကို ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္သံုးသပ္ေနသူ ဦးခိုင္ေမာင္ရီတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဦးခင္ေမာင္ရီ က အရင္တုန္းက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔
ဒီေန႔စၿပီး ေဆြးေႏြးခ်င္တာကေတာ့ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ အထူးျခားဆံုး
ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာကေတာ့ NLD အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီပါတီအေနနဲ႔ တကယ္အဓိက
အတိုက္အခံပါတီႀကီးဘဝကေန အာဏာရဦးေဆာင္ပါတီ အစိုးရျဖစ္လာတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေပါ့။ အဲဒီမွာ
မတ္လ (၃၀) ရက္ေန႔က စၿပီးေတာ့ NLD အစုိးရ အသြင္ကူးေျပာင္းလာခဲ့တယ္။ NLD အစိုးရ
အသြင္ကူးေျပာင္းေရးမွာ ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ
အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလေနာက္ပိုင္း အခုလက္ရွိ အေျခအေနအထိ NLD အစိုးရအေနနဲ႔
ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာအထိမ်ား ေျခလွမ္းကို လွမ္းႏိုင္ခဲ့ပါၿပီလဲရွင့္။
ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္း ။ ။
က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံရဲ ႔သမုိင္း ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) ေက်ာ္မွာ
ပထမဦးဆံုး ျပည္သူလူထုက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ့လူေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ အစိုးရတက္လာတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဒီေန႔အထိ တြက္မယ္ဆုိရင္ အစိုးရသက္တမ္းက (၉) လရွိၿပီ။ (၉) လဆုိတာ
စုစုေပါင္းသက္တမ္းရဲ ႔ (၁၅) ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ၿပီးဆံုးသြားၿပီေပါ့။ လက္ရွိ
အေျခအေနမွာ က်ေနာ့္အျမင္အားျဖင့္ေတာ့ အစိုးရရဲ ႔ စြမ္းေဆာင္ရည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့
က်ေနာ္ကေတာ့ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရင္ အားမရဘူး။ ဆိုလိုခ်င္တဲ့သေဘာက က်ေနာ္တုိ႔က
အခုေရတြင္းတူး အခုေရၾကည္ေသာက္ျဖစ္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္တာ မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္လဲ
က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ ႔ အေျပာင္းအလဲမွာ တကယ့္ကို စနစ္က်တဲ့ ဒီမုိကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚကို
ေရာက္ဖို႔အတြက္ ဒီ (၉) လအတြင္းမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ အေျခခံေကာင္းေတြကို
လုပ္ႏိုင္သလဲဆိုတာကို ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါ အားမရဘူးလို႔ က်ေနာ္က သံုးသပ္တာ။
အဲဒီအခါၾကေတာ့ က်ေနာ္က တိုက္တြန္းခ်င္တာက လာမယ့္ (၃) အတြင္းမွာ (၃) လေနရင္ (၁)
ႏွစ္ျပည့္မယ္။ အဲဒီ (၃) အတြင္းမွာ အစိုးရအဖြဲ႔အေနနဲ႔ ဝန္ႀကီးဌာနအလိုက္ သူတုိ႔ရဲ ႔
အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြကို စနစ္တက် စမ္းစစ္ၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ဖို႔
လိုအပ္တယ္လို႔ ျမင္တယ္။ အဲဒီလို မလုပ္ႏုိင္ဘူးဆုိရင္ က်ေနာ္တို႔ ၂၀၁၇
ခုႏွစ္အတြင္းမွာ အစိုးရအဖြဲ႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ႀကီးႀကီးမားမား ေမွ်ာ္လင့္လို႔
ရႏုိင္ေခ်နည္းတယ္လို႔ သံုးသပ္တယ္။
ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။ NLD
အစိုးရအေနနဲ႔ကလဲ ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရအဆက္ဆက္ရဲ ႔ ဆိုးေမြးေကာင္းေမြးကို
ဆက္ခံခဲ့ရေတာ့ သူတုိ႔ရဲ ႔ ဆုိးေမြးအမ်ားစုကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ဆိုတာကလဲ
သူတုိ႔မွာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ ျပည္သူလူထုတဦးခ်င္းဆီရဲ ႔
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုစိတ္။ ေဘးကေန ထိုင္ၿပီးေဝဖန္ေနမယ့္အစား
ျပည္သူလူထုတဦးခ်င္းဆီရဲ ႔ စည္းကမ္းေသဝပ္မႈ၊ တာဝန္သိမႈကလည္း လိုအပ္တယ္လုိ႔
က်မအေနနဲ႔ သံုးသပ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဦးခိုင္ေမာင္ရီအေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ
ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္၊ မ႑ိဳင္မွာ NLD အမ်ားစု ဦးေဆာင္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ ျဖစ္လာၿပီေပါ့။
အဲဒီမွာ လႊတ္ေတာ္ရဲ ႔ ဥပေဒျပဳေရး အခန္းက႑ကို ဘယ္လိုသံုးသပ္လို႔ ရပါလဲရွင့္။
ဦးခုိင္ေမာင္ရည္ ။ ။
လႊတ္ေတာ္က အစိုးရထက္စာရင္ သက္တမ္းပိုရွည္ၾကာပါတယ္။ သူက အရင္စခဲ့ရတာ။ ဇန္နဝါရီ (၃၁)
ရက္ေန႔ကစတာဆုိေတာ့ (၁၁) လ ရွိပါၿပီ။ တႏွစ္နီးပါးကို က်ေနာ္က လက္ရွိ တႏွစ္စာ
လုပ္ခဲ့တဲ့ NLD အႏုိင္ရပါတီရဲ ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြရဲ ႔ လုပ္ရပ္နဲ႔
ၿပီးခဲ့တဲ့ လႊတ္ေတာ္ (၅) နွစ္တာ ကာလမွာ (၁၁) လပိုင္း လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြကို
ယွဥ္ထိုးၾကည့္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူအစိုးရစစ္စစ္ ျဖစ္လာတာကို ေထာက္ခံတယ္။ ႀကိဳဆိုတယ္။
ျပည္သူလူထုကလည္း တအားေမွ်ာ္လင့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူလူထု ေမွ်ာ္လင့္သလို
ျဖစ္မလာတာကိုေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒေတြကို သူတုိ႔ လုပ္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ
႔က တဝဲဝဲလည္ေနတဲ့ ရပ္ေက်းဥပေဒေတြ ျပင္တာေလးေတြ။ တခ်ဳိ ႔ တကယ္လူထုက ရင္ဘတ္နဲ႔
ခံစားရတဲ့ ဥပေဒမ်ဳိး၊ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ေစခ်င္တာေတြ ရွိပါတယ္။ တခ်ဳိ ႔ဥပေဒေတြ Delay
ျဖစ္ေနတယ္။ ၾကန္႔ၾကာေနတယ္။ တခ်ဳိ ႔ ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ ဥပေဒေတြ ရွိေနတယ္။ ဟိုမေရာက္
ဒီမေရာက္ဆိုတာ သူတုိ႔ကိုေတာ့ မေစာ္ကားပါဘူး။ ဥပေဒျပဳထားၿပီးရင္ အဲဒီဥပေဒက
က်င့္သံုးရမယ္။ မက်င့္သံုးႏုိင္ေသးဘူး။ နည္းဥပေဒ ေပၚမလာေသးဘူး။ အဲဒီေတာ့ နည္းဥပေဒ
မရွိရင္ ဥပေဒက က်င့္သံုးလို႔မရေတာ့ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ ဥပေဒ။ ဥပေဒ
မရွိဘူးလားဆိုေတာ့ ရိွတယ္။ က်င့္သံုးလို႔ရလား မရဘူး။ အဲဒီလို ဥပေဒေတြရွိတယ္။
အဲဒီအတြက္ အဲဒါေတြကို နည္းဥပေဒ အျမန္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမွာေတြ ရွိေနတယ္။
ေဒၚခင္စုိးဝင္း ။ ။ အဲဒီေတာ့
နည္းဥပေဒေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္တာ ဘယ္သူ႔မွာ တာဝန္ရွိတာလဲရွင့္။
ဦးခိုင္ေမာင္ရည္ ။ ။
တကယ္ေတာ့ ဥပေဒျပဳေရးက လႊတ္ေတာ္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒေတြကို ေရးဆြဲဖို႔၊
လႊတ္ေတာ္ေတြကို တင္ဖုိ႔အတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊
ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔အစည္းဝင္ေတြမွာ တာဝန္ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီဥပေဒေတြကို
နည္းဥပေဒရွိၿပီးၿပီ၊ ဥပေဒရွိၿပီးၿပီ နည္းဥပေဒလိုတယ္ဆိုရင္ သူ႔ျပဌာန္းထားတဲ့အတုိင္း
ရက္ေပါင္း (၉၀) အတြင္း ဥပေဒျပဳရမယ္။ ဥပမာ ရုပ္သံဥပေဒ - ရုပ္ျမင္သံၾကားနဲ႔
ထုတ္လႊင့္ေရးဥပေဒဆုိရင္ နည္းဥပေဒ ျပဳရေတာ့မွာ။ ဒါေပမဲ့ မျပဳႏုိင္ဘူး။ မျပဳႏုိင္ရင္
အရင္ဥပေဒကိုက ဥပေဒခ်ဳိးေဖာက္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဥပေဒက ဥပေဒျပန္ခ်ဳိးေဖာက္တဲ့သေဘာမ်ဳိး
သက္ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ဥပေဒျပဳသူေတြမွာ တာဝန္ရွိသလို၊ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္
အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းေတြကလည္း မိမိဌာနအလိုက္ ျပဳရမယ့္ ဥပေဒေတြကို စာရင္းျပဳစုၿပီးမွ
နည္းဥပေဒျပဳဖို႔လိုရင္ ျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။
ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ ႔ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္လာရတဲ့အေျခအေန ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္အေနနဲ႔
သမၼတျဖစ္ခြင့္မရွိဘူး၊ ပုဒ္မ (၅၉-စ) အရ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔
ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္ေအာင္ဆိုၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ ႔ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္
အျဖစ္နဲ႔ ဖန္တီးၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဒါ
ထိေရာက္မႈ ရွိပါ့ရဲ ႔လား။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာမွာ
တင့္တင့္တယ္တယ္နဲ႔ သြားလို႔လာလို႔လည္းရတယ္။ သူက ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္တဦးအေနနဲ႔
ဦးေဆာင္လာၿပီေပါ့။ အဲဒီအေျခအေနကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ႔ ဦးေဆာင္မႈအပိုင္းကို
ဘယ္လို သံုးသပ္လုိ႔ရပါလဲရွင့္။
ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္ ။ ။
က်ေနာ္ထင္တယ္ ဒီဥစၥာက လက္ေတြ႔က်တဲ့ ေျဖရွင္းမႈလို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။
ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတျဖစ္ဖို႔ဆုိရင္ ဒါက
ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာပါတဲ့ ပုဒ္မ (၅၉-စ) ကို ျပင္ဆင္ဖုိိ႔ လိုအပ္တယ္။ ဒါေပမဲ့
အဲဒီဟာကို အေရွ ႔ပိုင္းမွာ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့မွ ေနာက္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ
ႏုိင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းကာလမွာ ညိွႏိႈင္းတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။
အဲဒီညိွႏိႈင္းေနတဲ့ကာလမွာလဲ အဆင္မေျပဘူးလို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ၾကားသိရတယ္။
အဲဒီကာလမ်ဳိးမွာ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းပံုဆုိတာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေပါ့။
ဒါေပမဲ့ ဒီတုိင္းျပည္မွာ ျပည္သူလူထု တင္ေျမွာက္လိုက္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ဟာ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျဖစ္တယ္။ သူ ဦးေဆာင္မယ္ ဆုိတဲ့အခါၾကေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံုကိုလည္း
မထိခိုက္ေစဘူး။ ၿပီးေတာ့ လက္ေတြ႔လည္းက်တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ဆိုတဲ့
အေနအထားတခုကို ဖန္တီးၿပီးမွ အခုလိုသြားတဲ့ဟာက အခုေလာေလာဆယ္
က်ေနာ္ၾကည့္တဲ့အခါၾကေတာ့ ျပည္တြင္းမွာလည္း ဘာမွျပႆနာ မေပၚဘူး။ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့
တပ္မေတာ္လို Institution ေတြက ဒါကို ေကာင္းေကာင္းလက္ခံထားတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ
ႏုိင္ငံတကာကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါၾကေတာ့လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ ႔ အဓိကေခါင္းေဆာင္က
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုပဲ အသိအမွတ္ျပဳထားတဲ့အခါၾကေတာ့ က်ေနာ္ထင္တယ္ ဒါက
ဘာမွျပႆနာရွိတဲ့ ကိစၥတခုလို႔ မျမင္ပါဘူး။ ဥပေဒနဲ႔လည္း ညီညႊတ္ပါတယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ ႔
ေကာင္းက်ဳိးနဲ႔လည္း ညီညႊတ္ပါတယ္။
ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ႔ ဦးေဆာင္မႈေအာက္မွာ NLD အစိုးရအေနနဲ႔ ဥပေဒျပဳေရးလႊတ္ေတာ္၊
အုပ္ခ်ဳပ္မႈပိုင္းဆိုင္ရာေတြက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စိတ္သြားတိုင္းကိုယ္ပါေအာင္
သူတုိ႔ေတြက လိုက္ႏုိင္ပါရဲ ႔လားရွင့္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္အတြင္းမွာေပါ့။
ေဒါက္တာရန္မ်ဳိးသိမ္း ။ ။
က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ ႏုိင္ငံရဲ ႔အေနအထားက ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) ေက်ာ္ေလာက္
အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွာ ေနခဲ့ရတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊
လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ အားလံုးကို ဖ်က္ဆီးခံလိုက္ရတယ္။ ၿပီးတဲ့အခါမွာ အခုအခ်ိန္က်မွ
လြန္ခဲ့တဲ့ (၅) ႏွစ္ကစၿပီးမွ စခဲ့ရတယ္။ တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆုိရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ (၁)
ႏွစ္ေလာက္ကမွ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူကေန ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္တဲ့ အစိုးရဆုိတာ ေပၚလာတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ့္အျမင္ကေတာ့ ႏုိင္ငံမွာ တကယ္လုိအပ္တာက တကယ္အားေကာင္းတဲ့
အစိုးရ၊ တကယ္အားေကာင္းတဲ့ လႊတ္ေတာ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီအစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္
အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းမႈ အားေကာင္းမႈပံုစံမ်ဳိး။ ဒီလို ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ဖုိ႔
လိုအပ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ သံုးသပ္မိသေလာက္
ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ ႔ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေမွ်ာ္မွန္းသေလာက္ ေနာက္က
သူ႔ရဲ ႔လူေတြက လုိက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ႏုိ္င္မႈအပိုင္းမွာ အားနည္းေနတယ္လုိ႔ က်ေနာ္က
ျမင္တယ္။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔က ဘာလဲဆိုေတာ့ လက္ရွိအေျခအေနက အၾကပ္အတည္ေတြမ်ားတယ္။
စိန္ေခၚမႈေတြမ်ားတယ္။ အဲဒီအခါၾကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က အားလံုးပါဝင္ႏုိင္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိး
စဥ္းစားဖုိ႔လိုတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ဥပမာ ဆိုလိုခ်င္တဲ့သေဘာက အစိုးရႀကီးပဲ၊ လႊတ္ေတာ္ႀကီးပဲ
သက္သက္ လုပ္ေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ မိ္တ္ဖက္ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြ၊
မိတ္ဖက္အရပ္ဖက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ သတင္းမီဒီယာ၊ Facebook လိုမ်ဳိး Social Media
ဒါေတြအားလံုးရဲ ႔ ဝန္းရံမႈနဲ႔အတူ က်ေနာ္တို႔က စနစ္တက် သြားႏုိင္မွ တိုင္းျပည္ရဲ ႔
ႏုိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲက ပိုၿပီးေတာ့ အားေကာင္းမယ္လုိ႔ အဲဒီလုိ သံုးသပ္ပါတယ္။
ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က (၂၁) ရာစု
ပင္လံုညီလာခံကို ဦးတည္ေနပါၿပီ။ အဲဒီလို ဦးတည္ေနတဲ့ တခ်ိန္တည္းမွာ NCA
လက္မွတ္ေရးထိုးထားတဲ့ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ NCA လက္မွတ္ မေရးထိုးထားတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ
ေတာ္ေတာ္ေလး အရႈပ္အရွင္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာလဲ
တုိက္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္ဆုိေတာ့ အဲဒီတုိက္ပြဲေတြ အဆံုးသတ္ေရးအတြက္ကို
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ စစ္တပ္ဘက္ကို၊ လက္နက္ကိုင္အင္အားစုဘက္ကို သူ႔အေနနဲ႔
ေဖ်ာင္းဖ်တာမ်ဳိးေတြ လုပ္ေပးႏုိင္ဖို႔မ်ား ရွိပါလားရွင့္။
ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္ ။ ။
အဲဒီဥစၥာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တက္လာကတည္းက က်ေနာ္ နားလည္သေလာက္ကေတာ့ နံပတ္တစ္
ဦးစားေပးပါ။ တုိင္းျပည္မွာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖုိ႔ဆုိရင္ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡေတြ
ရွိေနရင္၊ တုိင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညႊတ္မႈ မရွိရင္ ဘယ္လုိမွ လုပ္လုိ႔မရဘူးဆိုတာ သူ
နားလည္နားလည္တယ္။ တကယ္လဲ အဲဒါကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပဋိပကၡေတြရဲ ႔ သဘာဝက
အခု ဘာျဖစ္ေနလဲဆိုေတာ့ ေရွ ႔အစိုးရအဖြဲ႔တုန္းကဆုိရင္ ပဋိပကၡက ဘက္ႏွစ္ဖက္ပဲ
ရွိိတယ္။ အစိုးရတပ္မေတာ္ကတဖက္၊ ၿပီးေတာ့မွ လက္နက္ကိုင္ တုိင္းရင္းသားေတြကတဖက္။
အခုၾကေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ပိုၿပီးအားေကာင္းသြားတာက ျပည္သူလူထုက
ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္္ထားတဲ့ အစိုးရနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ဘက္တဖက္အေနနဲ႔ ရွိလာတယ္။
အင္အားစု (၃) စုေပါ့။ ဒီအင္အားစု (၃) စုမွာ ေရရွည္ပဋိပကၡ ျဖစ္လာၾကတဲ့ တပ္မေတာ္နဲ႔
လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားေတြ ရွိတယ္။ ဒါကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ့
အစိုးရအဖြဲ႔က ေျပၿငိမ္းသြားေအာင္ ၾကားဝင္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနတယ္။
လုပ္မယ့္အစီအမံေတြကလည္း သူက ေသေသခ်ာခ်ာ ခ်တယ္။ ေသခ်ာခ်ေနေပမယ့္ ဘက္ႏွစ္ဖက္ကို
ျပန္ၾကည့္တဲ့အခါၾကေတာ့ တပ္မေတာ္ နဲ႔ လက္နက္ကိုင္တုိင္းရင္းသားေတြ ရွိေနတယ္။
လက္နက္ကိုင္တုိင္းရင္းသားေတြမွာလည္း ႏွစ္မ်ဳိး ရွိေနတယ္။ တခုကေတာ့
အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လုပ္ၿပီးမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ေရွ ႔ဆက္သြားေနတဲ့
KNU ဦးေဆာင္တဲ့ အုပ္စုရွိတယ္။ ေနာက္တစုကေတာ့ အခုထိ လက္မွတ္မထိုးေသးဘူး။
တိုက္ပြဲေတြ အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ေနတဲ့ KIA ဦးေဆာင္တဲ့ အုပ္စုေတြရွိတယ္။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီဟာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို ေဒၚစုက ဘယ္ေလာက္ပဲ
ေစ့စပ္ေသာ္ျငားလဲ အင္အားစုတစုတစုက ဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို မလိုလားဘူးဆိုရင္
ဒါကိုလုပ္ရတာ အေတာ္ခက္တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဝဖန္ရမယ္ဆိုရင္ KIA ဆိုရင္ ေရွ
႔ပိုင္းမွာကတည္းက ထားပါေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ NCA လက္မွတ္ထိုးတုန္းကဆိုရင္ သူ႔က
လက္မွတ္ဘာလုိ႔ မထုိးသလဲဆိုတာကို အေၾကာင္း တခ်က္ျပတယ္။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုေတာ့ အကုန္လံုး
ပါဝင္ခြင့္မရလို႔။ (၃) ဖြဲ႔ကို ခ်န္ခဲ့တယ္ေပါ့။ (၃) ဖြဲ႔ဆိုတာက ကိုးကန္႔၊
တေအာင္းပေလာင္၊ AA ရခိုင္အဖြဲ႔တို႔ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ေနာက္ပိုင္းကာလမွာ
က်ေနာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တာကေတာ့ ဒီ (၃) ဖြဲ႔ ပါဝင္လာေအာင္ ဘယ္လုိမ်ဳိး ဆက္ၿပီးေတာ့
ညိွႏိႈင္းတယ္ဆိုရင္ ဒါက NCA စာခ်ဳပ္က ျပည့္စံုသြားမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို
မဟုတ္ဘူး။ KIA အဖြဲ႔က အဲဒီ (၃) ဖြဲ႔ကိစၥကို ထပ္မေျပာေတာ့ဘဲနဲ႔ ေနာက္ထပ္ အသစ္သစ္ေတြ
ထပ္တင္လာတယ္။ ထပ္တင္လာတဲ့အထဲမွာဆုိရင္ ေနာက္ဆံုးဘာတင္လာလဲဆိုေတာ့ အခ်က္ (၈) ခ်က္
တင္ထားတယ္။ ဒီ (၈) ခ်က္ကို ေဆြးေႏြးေပး။ အဲဒီေတာ့မွ NCA ထိုးမယ္ဆိုတာ တခါလာတယ္။
အခု ေနာက္ဆံုးမွာဆိုရင္ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ တဖြဲ႔ခ်င္းလဲ မေဆြးေႏြးဘူး။
ၿပီးေတာ့မွ (၄) ဖြဲ႔ေပါင္းၿပီး ေဆြးေႏြးမယ္ ဘာညာဆုိေတာ့ အဲဒီလို အခက္အခဲ
အၾကပ္အတည္းေတြကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့အခါၾကေတာ့
ပဋိပကၡေတြရဲ ႔ သေဘာသဘာဝက ဘက္တဖက္က ဒီလုိမ်ဳိး လိုက္ပါလာျခင္းမရွိဘူးဆိုရင္ လုပ္ရတာ
အေတာ္ခက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီဥစၥာကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေစ့စပ္ညိွႏိႈ္င္းမႈနဲ႔ ေျပလည္ေအာင္ေတာ့
ႀကိဳးစားရမွာ။ ဒါေပမဲ့ လြယ္သလားဆိုေတာ့ မလြယ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။
ေဒၚခင္စိုးဝင္း ။ ။
လာမယ့္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္မွာ ႏွစ္သစ္မွာ စစ္ပြဲေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီးေတာ့
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရပါေစလုိ႔ က်မတို႔ ဆုေတာင္းၾကပါစို႔။
No comments:
Post a Comment